בפרקי אבות כתוב המשפט: ״איזהו עשיר? השמח בחלקו״, האומר שעל כל אחד להיות מאושר מהטוב הקיים אצלו עכשיו, בהווה. גם להישגיות ולתחרותיות יש ערך רב וכבר אמרו חז"ל: "קנאת סופרים תרבה חכמה", כשהחתירה להישגיות מקדמת את האדם וגם את החברה.

לעומת הערך לשמוח בחלקנו כפרטים, קהילת אוהדי הפועל פתח תקוה ראתה כיצד מועדון הכדורגל הגדיר בעשור האחרון את המושג הצלחה באופן הבא: לעבור את העונה הנוכחית עם הראש מעל המים ולהמשיך בעונה הבאה עם סגל חדש, מטרה זו הביאה את האוהדים הרבים, מבוגרים כצעירים, לקחת צעד אחורה ולהיכנס למצב של השלמה עם מצב המועדון.

סיטואציה של היעלמות הדרגתית של הקהל הכחול, הינו הזרז שגרם להקמת עמותת "הכחולה" - יוזמה חברתית אשר הציבה כיעד עיקרי לחולל שינוי חיובי בחיי הקהילה אליה אנו משתייכים: אוהדי מועדון הכדורגל של הפועל ותושבי העיר פתח תקוה. 

בבסיס היוזמה ארבעה מרכיבים:

*החדשנות שבפתרון שהעמותה מציגה - להתחיל בתהליך הבראה, שליטה ניהולית ובעלות במועדון ובקבוצה הקיימת. מתוך הסתמכות ולמידה מהמורשת המפוארת ועל בסיס זה לפעול לשחזור הצלחות העבר במחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים.

*היקף הפעילות של פעילי העמותה – הפעילות של חבריה והחתירה הבלתי פוסקת לאיתור וניצול הזדמנויות, מביאים את העמותה למחוזות קהילתיים שזקוקים לפעילות ולעזרה שלנו. אותו נסיון ניהולי, יזמי וביצועי מביא את ראשי העמותה והפעילים להיות מוכנים לאתגרים שבניהול המועדון היקר שלנו.
 *משאבים נדרשים - ככל שהזמן עובר מיום החשיפה, אנו נדרשים למשאבים גדולים יותר על מנת לבצע את המשימות העומדות בפני העמותה. זה מתחיל במתנדבים אשר יעזרו להוציא לפועל את היוזמות הקהילתיות שכבר החלו, וממשיך באנשי מקצוע במגוון תחומים שיפעלו בוועדות העמותה למימוש הפעילויות המתוכננות.

*שיתוף פעולה על מנת להשיג משאבים כלכליים - כדי להצליח במשימה שהצבנו לעצמנו, אנו מבקשים גם את עזרת ההקהילה העסקית הגדולה בפתח תקוה. השאיפה: להתחיל ולבסס שיתופי פעולה שיעזרו להוציא לפועל את מטרות העמותה ולמצוא את הדרך לשיתוף פעולה קהילתי ועסקי, אשר ישרת, יקדם וימנף את שני הצדדים.

חשוב להבין: הרעיון של "הכחולה" הינו רעיון חדשני שמוקדש למימוש מטרה חברתית, תוך עם קשר הדוק ופעילות בקהילה ואחריות של חברי העמותה בפרט ואוהדי המועדון בכלל. אתם, האוהדים שממתינים, בואו והצטרפו כחברי עמותה, סייעו לנו להיות גורם חברתי ומשמעותי בקהילה המקומית. אני פונה גם לאנשי עסקים – בואו יחד נייצר שיתופי פעולה לטובת הקהילה והספורט בפתח תקווה.

חג פסח כשר ושמח.