עמותת הכחולה ממשיכה בפעילות הקהילתית שלה עם הילדים בבית הנוער באם המושבות. במסגרת המפגש האחרון, התמקדנו במפגש בנתינה למען האחר, לקראת חג הפסח המתקרב. קיימנו דיון על כך שישנם ילדים ללא אמצעים כלכליים בביתם, ושעצם זה שיש לכולנו קורת גג ואוכל מבושל בכל יום, זהו לא דבר מובן מאליו.

הילדים נחרדו לשמוע על כך שיש באמת ילדים שאין להם והתעניינו מאוד מה הם עושים עם המצב. לאחר השיחה שקיימנו הם ציינו בפנינו שעכשיו הם מבינים שלא צריך לקחת כמובן מאליו את מה שהם מקבלים בבית מההורים שלהם.

סיפרנו לילדים על פרוייקטים התנדבותיים שלנו למען הקהילה הנזקקת בעיר, וחיברנו את הנושא גם לכדורגל - תחום שהם מחוברים אליו ויכולים בעזרת הדוגמא הזו ללמוד יותר על הנושא. שוחחנו על דוגמאות של שחקני כדורגל מפורסמים בעולם, שהיום יש להם הכל, אך גדלו בתנאים קשים.

הילדים נתנו דוגמאות לפעילויות למען הקהילה שהשתתפו בהן בעבר ועל החשיבות של הדברים האלו, בעקבות השיחה שניהלנו איתם. הפעילות הסתיימה באתגר - כל ילד הסתובב 11 פעמים סביב הכדור ואז היה עליו לבעוט פנדל לשער. הילדים התפלאו שהם לא מצליחים לבעוט וכמעט כולם נפלו מבלי שהצליחו לבעוט.

הם למדו מכך שגם בעיטה פשוטה לשער, שהם עושים ביום יום, בתנאים מסויימים ותוך כדי התמודדות עם קשיים, היא קשה עד בלתי אפשרית. מעבר לפעילות המצחיקה, יש פה מוסר השכל מסוים, שניכר שהילדים הבינו היטב.

העמותה תמשיך את המפגשים השבועיים עם הילדים, ואנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, במקרה שמישהו מכם מעוניין להגיע ולהתנדב בפעילות.

מחזירים את הפועל לקהילה!