"הבית מתפורר". כבר שנים שאנחנו, אוהדי הפועל פתח תקווה מחכים לימים טובים יותר במועדון הפאר שעל מורשתו גדלנו. ראינו את הקבוצה מככבת במדורי הפלילים, התמחינו בדיני פירוק וראינו אותה יורדת ליגה. בין לבין, חיכינו למושיע שייקח אותה ויחזיר אותה לגדולתה, זה לא קרה.

כל זה הביא אותנו למסקנה שהגיע הזמן של כל אחד ואחד מאיתנו, אוהדי הפועל פ"ת, לקחת אחריות על גורלו של המועדון האהוב שלנו. לקום בעצמנו ולעשות מעשה, להחזיר את הפועל היקרה שלנו למקומה הטבעי בכדורגל הישראלי, במקום להמשיך לשבת על הגדר ולחכות שמישהו אחר יעשה את זה בשבילנו. טיפוח מחלקת הנוער והילדים הכל כך מפוארת שהייתה לנו ומעל הכל שילובם בקבוצה הבוגרת, חיבור הקבוצה הבוגרת והשחקנים לקהילה בעיר ולאוהדים וכמובן יציעי אוהדים אליהם אפשר יהיה להגיע עם כל המשפחה וליהנות מתרבות ספורט עם מינימום אלימות הם רק חלק מהדברים שמייצגים את הדרך של הפועל פ"ת שכולנו הכרנו וכבר כמעט הספקנו לשכוח.

אני אולי משוחד, אבל לטעמי הקהל של הפועל פתח תקווה הוא מהמיוחדים ביותר בישראל, הוא מזכיר לי כל הזמן את הקהל הארגנטינאי, לא משנה מה הקבוצה שלו עוברת או כמה רע היא נראית, הוא תמיד שם איתה ובשבילה, יודע נתינת חינם, אהבת חינם, בכל מקום, בכל מצב ובמקרים נדירים של קמצוץ של הצלחה מיד צצים האלפים מתרדמת הסבל. הדבר היחיד שמצליח לנצח גם את האוהדים הכל כך נאמנים האלו הוא חוסר הדרך וחוסר הכיוון שקיים אצלנו במועדון כבר מעל לעשור, אין ספור בעלים שמתחלפים ומכנה אחד משותף לכולם, חוסר ניהול מוחלט, וכישלון של מערכות הבקרה בהתאחדות.

ההבנה הזאת, שהיחידים שרואים את טובת המועדון לטווח הרחוק, ללא כל אינטרס אישי, כלכלי, פרסומי וכו' הם האוהדים, היא זו שהביאה אותנו להקים את עמותת "הכחולה". גוף דמוקרטי, בית לאוהדים, גוף שידאג שמה שהיה לא יהיה עוד.  

הרעיון הוא מאוד פשוט ופועל בכל כך הרבה מועדונים בעולם, כמו ראפיד וינה, היידוק ספליט ופאנאתינייקוס היוונית, דרך שלוש הקבוצות הגדולות בפורטוגל ועד לאתלטיק בילבאו, ריאל מדריד וברצלונה שבספרד. כך גם במרבית הליגות בגרמניה (כולל הליגה הראשונה - הבונדסליגה) אפילו בבאיירן מינכן ודורטמונד, שם זה כבר מוגדר כחוק מדינה - בעלות אוהדים של לפחות 51 אחוז בקבוצתם (לא סתם זאת הליגה עם ממוצע האוהדים הגבוה ביותר באירופה בכלל המגרשים וכנראה שגם בעולם). האוהדים הם שמחזיקים בבעלות המועדון (לעתים לצד משקיעים) והם אלו שקובעים את הדרך של המועדון. הם אלו שממנים את האנשים אשר ינהלו מקצועית את המועדון, לומדים מהטעויות, מתקנים ומשתפרים שהרי בכל מקרה הם אלו שהיו לפני כל בעלים שהגיע ויישארו גם הרבה אחריו.

חשוב להבהיר, אנחנו לא נגד שיתוף פעולה עם אנשי עסקים או בעלי הון. תמיד יהיה מקום לצידנו לכל בעלים כזה או אחר שיבוא אבל תפקידנו כקהל הוא מצד אחד לשמור על הדרך של המועדון שלנו ומצד שני לאפשר מקום שכזה לכל רוכש שרוצה להגיע.

הקמת "הכחולה" היא צעד ראשון בהפנמת הידיעה שהפועל תמיד הייתה ותמיד תהיה האוהדים שלה, שייכת לאוהדים שלה ויש לה זכות קיום אך רק בזכות האוהדים שלה.  כולנו ביחד יכולים לקחת אחריות על הגורל של המועדון שלנו, והיום שבו זה יקרה, הוא היום שבו נצליח ונזכה לחזור ולראות את הפועל האהובה שלנו במקומה הראוי בכדורגל הישראלי. אני קורא לכל אוהד ואוהד שהפועל פ"ת חשובה לו לקום לעשות מעשה, להצטרף לעמותה ולקחת חלק פעיל בעשייה וביצירת השינוי במועדון.