פרק שמיני: ניהול חשבונות, הגשת מסמכים ועיון

147. העמותה תנהל פנקסי חשבונות שישקפו בשלמות ובנאמנות את עסקיה ומצבה הכספי. כל חבר של הוועד המנהל, של ועדת הביקורת או של הגוף המבקר וכן רואה חשבון שמונה לעמותה, רשאי לעיין בכל עת בפנקסי החשבונות של העמותה ובמסמכים המתייחסים אל הרשום בהם ולקבל מכל חבר הוועד המנהל ומכל עובד העמותה כל מסמך שברשותם וכל מידע הדרוש לדעתו למילוי תפקידו.

148. הדו"ח הכספי של העמותה ייערך לפי כללי חשבונאות ודיווח מקובלים המתאימים למצבה ולנסיבותיה של העמותה, וייתן ביטוי נאות לנתונים הכלולים בפנקסי החשבונות המנוהלים כאמור בס' 147 לתקנון. הדו"ח הכספי המקורי או העתקו המאושר כדין יוגש לרשם העמותות לא יאוחר מיום 31 בינואר בשנה השנייה שלאחר תום תקופת הדו"ח, חתום בידי שניים מחברי הוועד המנהל שאחד מהם הוא הגזבר.

149. על הדוח הכספי יחולו הוראות אלה:

149.1. הדו"ח הכספי יוגש לאסיפה הכללית כשהוא מבוקר בידי רואה חשבון;

149.2. רואה החשבון ישתתף בכל אסיפה כללית של העמותה, שיוגשו בה חשבונות שביקר או שמסר עליהם דין וחשבון ולמסור כל הודעה או הסבר שנראה לו בנוגע לאותם החשבונות.