פרק רביעי: נבחרים בעלי תפקידים בעמותה

 
הועד המנהל

41. הוועד המנהל של העמותה ייבחר באסיפה הכללית בבחירות שתיערכנה פעם בשנה.

42. מספר חברי הוועד המנהל יהיה לפחות 3 או יותר ( יו"ר + 2 חברים)

43. תקופת כהונתו של הוועד המנהל תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה .

44. כהונת חבר בוועד המנהל תוגבל לשלוש קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים (2 שנים)  להצגת מועמדות לוועד המנהל.

45. על אף האמור בסעיף 44 , חבר ועד מנהל יוכל להציג מועמדות באם מספר המועמדים לבחירות לוועד המנהל קטן מ-3 מועמדים.

46. חבר בוועד המנהל של העמותה יכול להציג מועמדות לחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות ללא תלות במס' השנים בהם שימש כחבר ועד מנהל.

47. כל חבר עמותה רשאי להציג מועמדות לוועד המנהל.

48. חבר עמותה המשמש כחבר בוועד המנהל והוכרז פסול דין או פושט רגל  יחדל לכהן מידית בתפקידו. 

 
סמכויות וחובות הוועד המנהל

49. הוועד המנהל יהיה אחראי על ניהולה השוטף של העמותה ויקבל כל החלטה בנוגע לפעילותה של העמותה, למעט החלטות שניתנו במפורש לבעלי תפקידים אחרים לפי תקנון זה או למוסדות אחרים בעמותה בהתאם להוראות חוק העמותות. לוועד סמכות לפעול בשם העמותה, למעט פעולות שסמכותן ניתנה לגוף אחר בעמותה לפי תקנון זה או למוסדות אחרים בעמותה בהתאם להוראות חוק העמותות. לוועד המנהל סמכות לייצג את העמותה מול כל המוסדות הרשמיים ומול כל גוף חיצוני ובכלל זה מול כלי התקשורת.

50. ליו"ר העמותה ייבחר החבר שקיבל את מירב הקולות מבין חברי הועד המנהל, בבחירות לחברי הוועד המנהל שנערכו בין כל חברי העמותה

50.1. במקרה של תוצאת שוויון בין החברים לתפקיד היו"ר, תתבצע הצבעה בוועד המנהל הנבחר.

50.2. במקרה של שוויון בין שניים או יותר מחברי עמותה אשר לא ניתן לקבוע את חברי הועד המנהל, תתבצע הצבעה באינטרנט בין המועמדים שקיבלו את מס' הקולות השווה בבחירות לוועד המנהל באסיפה הכללית, עד לבחירת חברי הועד המנהל לפי סעיף 42

51. הועד המנהל יהיה רשאי למנות מנכ"ל בשכר לעמותה ולקבוע סמכויותיו. כן רשאי הוועד המנהל למנות גזבר בשכר לעמותה. זהות המנכ"ל תועבר לאישור האסיפה הכללית במועד האסיפה הקרובה.

52. הוועד המנהל יהיה רשאי לצרף חברים כמשקיפים ו/או יועצים בוועד המנהל, לתקופה זמנית או עד תום אותה קדנציה של הוועד המנהל : חברים בעלי משקל סגולי לתפעול והצלחת העמותה, ובעלי ערך מוסף לעמותה ולמועדון (שחקני עבר, אישי ציבור) ו/או כהוקרה על תמיכה משמעותית וניכרת שהועברה בפועל לתקציב העמותה.

52.1. סכום התמיכה ייקבע על ידי הוועד המנהל לאותה שנה

52.2.  סכום התמיכה יועבר בפועל, טרם צירוף החבר כמשקיף/יועץ לוועד המנהל.

53. חברי הועד שצורפו בהחלטת הועד המנהל ע"פ סעיף 52 לא יהיו בעלי זכות הצבעה בוועד המנהל, ותפקידם לייעץ, להכווין ולאפשר תהליך קבלת החלטות בצורה מיטבית. יובהר כי רק אסיפה כללית רשאית להחליט לצרף חברים נוספים לוועד המנהל עם זכות הצבעה.

54. הוועד המנהל רשאי לקצוב את תקופת כהונתו של חבר וועד מנהל שצורף על פי סעיף 52 לתקופה שתיקבע על פי שיקול דעת הוועד המנהל.

55. חברי הוועד המנהל יפעלו מתוך מטרה להשגת מטרות העמותה

56. על הוועד המנהל וכל אחד מחברי הוועד לפעול לטובת העמותה במסגרת מטרותיה והתקנון בהתאם להחלטות האסיפה הכללית וכללי התנהלות תקינה של עמותות.

57. לפני סוף השנה על הוועד המנהל לבקש את כינוסה של האסיפה הכללית, להציג בפניה תוכנית עבודה שנתית ולהביא לאישורה את תקציב העמותה.

58. ישיבת הוועד המנהל לא תיפתח אם לא נכח בה רוב של חברי הוועד. תתאפשר הצבעה טלפונית.

59. הוועד המנהל ינהל פרוטוקול מישיבותיו ויעלה את כל החלטותיו על הכתב.

60. תקנון העמותה, פרוטוקול הישיבות וההחלטות יפורסמו באתר האינטרנט הרשמי של העמותה באופן שיהיה נגיש לכלל חברי העמותה.

61. זכויות החתימה של העמותה יהיו של לפחות שלושה חברים שיוסמכו על ידי הוועד המנהל כאשר 2 חברים הינם חברי הוועד המנהל.  החברים יהיו הרשאים לחתום בשם העמותה על מסמכים אשר יחייבו אותה, ולבצע בשמה פעולות שהן בתחום סמכותה כאשר חתימה של שניים מתוכם, בצרוף חותמת, תחייבנה. כל הוצאת כספים תתבצע תחת בקרה של רו"ח / עו"ד, וועדת הביקורת.

62. כספי החברות של חברות בעמותה יופקדו בחשבון בנק , אשר יהיה בנאמנות של עו"ד / רואה חשבון וישמשו למטרות הבאות :

62.1. תפעול שוטף של העמותה

62.2. ביצוע פעולות לקידום מטרות העמותה

62.3. ייזום והשתתפות בפעילויות קהילתיות : עזרה בפעילות של ארגונים חברתיים ועוד

62.4. כל מטרה אחרת שתוסכם על ידי חברי העמותה.

 סמכויות יו"ר העמותה 

63. יו"ר העמותה ייבחר בבחירות באסיפה הכללית שייערכו פעם בשנה , ולתפקיד זה ייבחר המועמד שקיבל את מירב קולות החברים בהצבעה לוועד המנהל.

64. תקופת כהונתו של יו"ר העמותה תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה

65. כהונת יו"ר העמותה תוגבל לשלוש  קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים  להצגת מועמדות ליו"ר העמותה בבחירות לוועד המנהל.

66. על אף האמור בסעיף 65 יו"ר העמותה יוכל להציג מועמדות ליו"ר העמותה באם מספר המועמדים לתפקיד יו"ר העמותה מקרב המועמדים לוועד המנהל קטן מ- 2 מועמדים.

67. יו"ר העמותה יכול להציג את מועמדות לחבר ועד מנהל בבחירות,  חבר ועד מנהל יוכל להציג מועמדות באם מספר המועמדים לבחירות לוועד המנהל קטן ממספר מועמדים לפי סעיף 42.

68. יו"ר העמותה יכול להציג מועמדות לחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות ללא תלות במס' השנים בהם שימש כיו"ר העמותה.

69. יו"ר העמותה  יכנס את ישיבות הוועד המנהל על פי שיקול דעתו.

70. על אף האמור בסעיף 69 ישיבות הוועד המנהל יכונסו גם על פי דרישה של שניים מחברי הוועד המנהל.

71. יו"ר העמותה  ייקבע את סדר היום של ישיבות הוועד המנהל.

72. החלטות הוועד המנהל תתקבלנה ברוב קולות המצביעים. היו הקולות שקולים, יכריע יו"ר העמותה.

73. במקרה של התפטרות חבר הוועד מכהונת יו"ר או במקרה שבו נבצר ממנו להמשיך למלא את תפקידו רשאים הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו. הועד יכנס את האסיפה הכללית לבחירה ואישור

כהונה בוועד המנהל

74. חבר הוועד המנהל יכול לפרוש מתפקידו בהודעה בכתב לוועד המנהל.

75. היה ובמהלך כהונת הוועד המנהל, יחדלו לכהן מחצית או יותר מחברי הוועד המנהל אשר נבחר בבחירות ללא שנתמנו חברי ועד מנהל אחרים, רשאים הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו. הועד יכנס את האסיפה הכללית לבחירה ואישור.

76. בהתאם לאמור בסעיף 28 לחוק העמותות, האסיפה הכללית רשאית להעביר, בכל עת, את הועד או חבר בועד מכהונתו; העבירה האסיפה הכללית את הועד מכהונתו, לא ייכנסו הפיטורין לתוקפם אלא אם כן בחרה האסיפה הכללית ועד חדש.

77. בהתאם לאמור בסעיף 28 לחוק העמותות, נתפנה מקומו של חבר הוועד המנהל, רשאים הנותרים בוועד למנות באופן זמני חבר עמותה אחר לכהן כחבר הוועד המנהל עד לכינוסה של אסיפה כללית מיוחדת אשר תתכנס בתוך 60 יום ממועד מינוי חבר הוועד הזמני לבחירת חבר ועד קבוע חדש במקומו. הליך זה כרוך בהודעה כללית לחברי העמותה באתר הרשמי של העמותה.

78. חבר הוועד המנהל שנבצר ממנו למלא את תפקידיו באופן זמני, רשאים יתר חברי הוועד הנותרים למנות חבר עמותה למלא את מקומו עד שישוב למלא את תפקידו. הליך זה כרוך בהודעה כללית לחברי העמותה.

79. במידה והועד המנהל סיים תפקידו בעיטו בהתאם לתקנון, ונבחר במקומו ועד מנהל חדש, תבוצע חפיפה בת לא פחות מ-14 ימים טרם סיום עבודת הועדה היוצאת, וזאת לצורך לימוד החומר ותפקידה הועדה, ולטובת יצירת "זיכרון ארגוני" והמשכיות בעבודת הועד המנהל בפרט והעמותה בכלל.

כהונה בוועדת ביקורת וועדת קבלה ובחירות
 

80. חברי ועדת ביקורת / ועדת הקבלה והבחירות יבחרו בבחירות שיתקיימו אחת לשנה ע"י האסיפה הכללית.

81. חבר עמותה המשמש כחבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות המנהל והוכרז פסול דין או פושט רגל  יחדל לכהן מידית בתפקידו

82. תקופת כהונתו של חברי ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות תהיה מה- 1/6-1/6 שבשנה לאחריה

83. כהונת חברי ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות תוגבל לשלוש קדנציות (3 שנים) ברציפות, ונדרשת תקופת צינון של שנתיים להצגת מועמדות ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות.

84. על אף האמור בסעיף 83 חבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות יוכל להציג מועמדות להמשך חברותו בוועדה שכיהן, באם מספר המועמדים לחברות בוועדה מקרב המועמדים לחברי הועדה קטן מ -3 מועמדים.

85. חבר ועדת ביקורת / ועדת קבלה ובחירות יכול להציג את מועמדות לחבר ועד מנהל בבחירות או לוועדה אחרת ללא תלות במס' השנים בהם שימש כחבר ועדה.

86. חברי ועדת ביקורת וועדת הקבלה והבחירות לא יפעלו תוך ניגוד אינטרסים. אם קיים ניגוד אינטרסים, לרבות ניגוד אינטרסים הנובע מקשר אישי בין חבר ועדת ביקורת לחבר הוועד המנהל, רשאים הוועד המנהל או האסיפה הכללית להעביר חבר ועדת ביקורת מתפקידו.

87. לא יכהן אדם בעת ובעונה אחת הן כחבר הוועד המנהל או מחלקת ניהול או כיו"ר העמותה  הכללית והן כחבר ועדת ביקורת ו/או ועדת קבלה ובחירות של העמותה.

88. מספר החברים בוועדת ביקורת / ועדת בחירות וקבלה לא יפחת מ-2.