חלון העברות נסגר וזה הזמן לפתוח צוהר למה שקרה עד כה.

נכון שהרבה אוהדים ציפו לשמוע על שמות "גדולים" מליגת העל נוחתים כאן ומצטרפים לקבוצה.

לכאורה, יש הרבה כסף שנכנס מספונסרים ולא מובן מדוע אנחנו מתקמצנים ולא פותחים את הברז.

אז בואו נתחיל מההתחלה.

 

בפועל קיבלנו את הקבוצה לידינו בתחילת חודש מרץ. נלחמנו על הישרדות בליגה הלאומית עד למחזור האחרון של הליגה.

לאחר שהבטחנו את הישארותנו יכולנו גם לנתח את מצבנו לקראת עונת 2019/2020.

שילמנו חצי מיליון ש"ח במזומן על רכישת הקבוצה, יש לנו עוד חצי מיליון ש"ח לשלם עד סוף שנת 2019, העברנו 700 אלף ש"ח במזומן לבקרה וכיסינו חוסר תקציבי של מעל ל 600 אלף ש"ח שהמפרק יצר (שנובע, לדוגמה, מאי הגשת בקשת תמיכות מהעירייה, אי טיפול בניכויים שביצעה ההתאחדות מהתשלומים לקבוצה ועוד ועוד).

עכשיו, עם נתוני הפתיחה האלה ועם ידיעה שאנחנו צריכים לבנות את כל הסגל מחדש, כי אף אחד לא החתים שחקנם ליותר משנה, יצאנו לדרך.

 

בניית הסגל מההתחלה בוצעה תוך שמירה על כל הערכים שלנו שהצבנו למועדון (עוד נגיע אליהם).

העמדנו תקציב של 2.8 מיליון שכר שחקנים, מתוך התקציב כולל של כ- 8.5 מליון ש"ח, כאשר בבסיס התקציב עמדו מספר הנחות כדוגמת הכנסה של מיליון ₪ מחברי עמותה עבור מנויים וחברויות (יעד שעדיין לא התממש במלואו), הכנסות מספונסרים  (כולל הספונסר הראשי) ועוד..

רועי אלרום, שמונה למנכ"ל, וניב טל ,המנהל המקצועי, עבדו ללא לאות על מנת לבנות את כל המערכת החרוכה שקיבלו ולקדם אותה להיכן שאנחנו נמצאים היום.

נושאים שחשבתי שייקח ליישם אותם מעל לשנה נעשו בחודשם ספורים.

נבחר מאמן שמתאים לרוח העמותה, שחקנים הוחתמו על חוזים ארוכי טווח, הסגל המורחב מונה מעל לעשרה שחקני בית וכל זאת תוך שמירה על המסגרת התקציבית והתמודדות עם הבורות שהמפרק השאיר אחריו.

 

אז זה נכון שעם האוכל בא התאבון ואוהדים רוצים שנתחזק ונביא עוד שחקנים, ואף קראו לא פעם ולא פעמיים לרועי ולניב להתפטר ופקפקו ביכולת המאמן. אני יכול להבטיח לכם שלאף אחד לא כדאי להתחלף איתם ושאת עבודת הקודש שהם עושים (בשכר שלא משקף את השקעתם) לא נוכל לקבל מאף מנכ"ל מנוסה ומנהל ספורטיבי גם בעלויות כפולות משלהם.

זכרו, התוצאות חשובות אך הדרך והמעטפת חשובות כפליים! התרומה לקהילה ושימת הפועל על המפה של הכדורגל הישראלי באור חיובי חשובות כפליים!

לגבי המטרות העונה, אני שב ואומר כפי שניב טל אמר, פליאוף עליון ומשחק כדורגל שיהיה כיף לקהל לבוא לראות. אם נהיה ב"סכנת" עליה לא נוריד את הרגל מהגז. המטרה העיקרית כבר מתממשת וזה בניית סגל לאורך זמן ולא כזה שיתחלף כל תחילת עונה ונמצא את עצמנו בנקודת ההתחלה כל שנה מחדש.

אנו עובדים במרץ ומשקיעים לילות כימים על מנת להעמיד את המערכת מחדש על הרגלים, על מנת לקרב ספונסרים למועדון, דואגים לרווחת השחקנים הן מבחינת המתקן והן מבחינת ארוחות קבועות במועדון וכלה באירועי גיבוש.

אנשים רבים וטובים תורמים שעות על גבי שעות כדי שהחזון יתממש.

 

אם כבר הזכרתי חזון אז בואו נבדוק מה לגבי כל אחת משבעת מטרות העל שהצבנו למועדון כבעלים שנולדו מצוות 100 הימים.

 

ההנהלה תנהג על פי 7 מטרות העל שהעמותה שמה לעצמה כ "חוקי ייסוד":

1. ניהול תקין וישר של המועדון תוך שקיפות מלאה - מנגנוני בקרה.

אנו משקפים את כל מה שניתן לאוהדים, כולל מפגש שעשה במועדון. גם עכשיו בעצם אני משקף לכם היכן אנו עומדים. ייתכן וניתן לעשות יותר ואנו בהחלט קשובים לביקורות שעולות מהאוהדים.

2. שיתוף חברי העמותה בהחלטות קריטיות במועדון הכדורגל (לדוגמא- אישור התקציב השנתי/הגדלת תקציב/חריגה מתקציב שנתי).

השיתוף והשיקוף אכן נעשה באסיפה הכללית שנערכה לפני תחילת העונה. בנוסף חברי העמותה בחרו באיזו תלבושת השחקנים ישחקו העונה. אנו כל הזמן חושבים מה עוד ניתן להוציא להצבעה. רק קחו בחשבון שלא כל דבר ניתן להוציא להצבעה וישנם הרבה דברים שיש להם השלכות כלכליות לא קטנות.

3. בקרה ושמירה על תקציב מאוזן בכל עונה.

כאן בדיוק ההבדל בין להשתולל ולהחתים שחקנים תוך פריצת תקרת התקציב לבין התכנסות לתקציב שניתן לעמוד בו.

4. גידול שחקני בית שישתלבו בקבוצה הבוגרת -השלכות ארגוניות ומקצועיות כולל תמהיל עובדי המועדון על מנת להגיע ליישום כחלק מתוכניות העבודה.

כאן נחלנו הצלחה הרבה יותר מהירה ממה שציפינו.

5. הקמת "בית להפועל" - לפעול בכל דרך להשגת עצמאות בנושא מגרשי האימונים בבעלות המועדון על מנת לממש את החזון במלואו ולהשיג יתרון יחסי מקצועי (שעות אימון כמות ואיכות לכל מחלקות המועדון).

אין פגישה עם ראש העיר שאנחנו לא מעלים מולו את הנושא הזה ואנחנו לא מרפים ממציאת פתרון הולם וניסיון להקים בית חדש להפועל. עד אז נמשיך להילחם על הזכות לקבל שעות מספקות במגרשים בעיר למען הילדים שלנו.

6. תהליך הבראה של עד 7 שנים מיום קבלת הבעלות.

כמו שזה נראה כרגע הדגש במשפט למעלה הוא על המילה עד. אם נמשיך באותה הדרך, תהליך ההבראה יהיה בקלות קצר יותר.

7. החזרת ההגמוניה של המועדון בעיר - ילדים בבית ספר לכדורגל, קהל אוהדים ומנויים במשחקים, מעורבות המועדון בפעילויות בקהילה. יצירת מועדון אשר יהווה מקור הגאווה וההזדהות לאוהדים.

אני חושב שזה ברור מאליו שכדור השלג התחיל ולא ניתן לעצור אותו. אנחנו חוזרים ובגדול.

 

לסיכום, במקום להסתכל על שחקן זה או אחר שמגיע לבוגרים אני מסתכל על התפקוד של המערכת. על ההישגים בכל התחומים בתקופת זמן כה קצרה, על העמידה על העקרונות והדרך על אף הפיתויים הביקורות והלחץ שמופעל על המערכת.

רועי וניב, אני מצדיע לכם על העבודה הטובה שלכם. כמובן שלא ניתן להגיע להישגים האלה בלי שיתוף פעולה הן של פרדי דוד, שמצליח להרשים כל פעם מחדש, ואיציק כהן שתרומתו למחלקת הנוער ובית הספר ידועה לכולם.

 

על כל זה אני רוצה להגיד לעוסקים במלאכה פשוט תודה.

ולכל האוהדים אני מאחל שנה טובה ומתוקה.

 

בברכה,

דרור שי

יו"ר עמותת הכחולה